AD-BLUE

Mi is az az AdBlue, és miért fontos?

Az AdBlue egy speciális adalékanyag, amelyet a haszongépjárművek és autóbuszok nitrogén-oxid (NOx) kibocsátásának csökkentésére fejlesztettek ki. Egy nagy tisztaságú folyadékról van szó, amely 32,5% karbamidot tartalmaz, és a dízelmotorokhoz kapcsolódó SCR (Szelektív Katalitikus Redukció) rendszer működéséhez elengedhetetlen.

A dízelmotorok üzemelés közben a benzinmotoroknál több kormot, valamint jelentős mennyiségű nitrogén-oxidot juttatnak a levegőbe. Az AdBlue bevezetésére a környezetvédelmi előírások – többek között a 2009-ben életbe lépő Euro 5 norma – miatt volt szükség, hogy a közúti közlekedés környezetbarátabbá váljon.

Adblue rendszer felépítése

Hogyan működik az SCR technológia?

A rendszer lényege, hogy az AdBlue oldatot közvetlenül a kipufogógázba fecskendezik. Ehhez legalább 250 °C hőmérséklet szükséges, amely hatására az oldatból ammónia szabadul fel. Ez az ammónia kémiai reakcióba lép a kipufogógázban található nitrogén-oxidokkal, és azokat ártalmatlan nitrogénné és vízzé alakítja.

A folyamatot egy külön vezérlőegység felügyeli, biztosítva a folyamatos és hatékony működést. A sofőr ebből szinte semmit sem érzékel, csupán a műszerfalon látható AdBlue szintjelző tájékoztat a tartály töltöttségéről.

Fontos tudni, hogy az AdBlue fogyása általában az üzemanyag-fogyasztás kb. 5%-ának felel meg, ezért rendszeres utánpótlásra van szükség. Az anyag szinte minden töltőállomáson elérhető.

Mi történik, ha kifogy az AdBlue?

A szabályozások előírják, hogy a jármű figyelmeztesse a sofőrt az AdBlue szint csökkenésére. Ha a folyadék teljesen kifogy, a rendszer először a motor teljesítményét korlátozza, majd megakadályozza a motor újraindítását – mindezt azért, hogy biztosítsa a környezetvédelmi normák betartását.

Fontos: az AdBlue nem helyettesíthető vízzel vagy más anyaggal. Ha ilyet próbálnak a rendszerbe juttatni, az emisszióellenőrző egység letiltja a motor működését.

AdBlue rendszerek javítása tehergépjárművekben

Az SCR rendszerek meghibásodása esetén nem minden esetben kell az egész egységet cserélni. Sokszor elegendő a hibás alkatrészt javítani vagy kicserélni. Ez jelentős költségmegtakarítást jelenthet a járműtulajdonos számára, hiszen egy komplett egység cseréje akár több százezer forintba is kerülhet.

Szervizünk nagy tapasztalattal rendelkezik az SCR (AdBlue) rendszerek diagnosztikájában és javításában. Korszerű műszerekkel és szaktudással pontosan megállapítjuk a hiba okát, majd elvégezzük a szükséges javításokat. Emellett kedvező áron biztosítjuk a szükséges alkatrészeket is.

Miért válasszon minket?

  • Széleskörű tapasztalat az SCR rendszerek javításában

  • Modern diagnosztikai eszközök

  • Alkatrészellátás kedvező árakon

  • Megbízható, gyors szervizmunka

Részletes ajánlatunkért keresse kollégánkat!

Sárvári József
Szerviz vezető

06 30 606 7005

Retek Norbert

06 30 274 7091